Medlemsmöte på Studio 53 den 19 november 2014
Boa Pettersson, Martin Gelland, Olov Franzén, Catharina Palmér, Cecilia Gelland, Birgitte Horne Jensen och Catharina Backman spånar idéer
Projektet Min granne tonsättaren sjösatt!

Äntligen är projektet Min granne tonsättaren sjösatt! Vi hade samma dag som detta första medlemsmöte i slutet av november fått reda på att vi fått bifall på vår ansökan till Musikverket, och sammantaget med stödet från Stockholms stad gör det att nu är det bara att köra igång! Vi träffades i Stockholms saxofonkvartetts lokal Studio 53. Sju intresserade medlemstonsättare (förutom de på bilden tagen av Jenny Hettne även Gunnar Valkare, Eva Sidén, Peter Lindroth och Erika Förare) började tillsammans med Duo Gelland -vår samarbetspart 2015- att spåna idéer runt sina konserter säsongen 2015. Många roliga förslag på intressanta spelplatser och samarbeten med lokala körer, orkestrar och skolor dök upp under diskussionens gång. Nu en månad senare har det just blivit klart att vi kommer att samarbeta med producenten Karin Starre, som vi lärt känna under arbetet med Stockholms fria musikarrangörers egen unika festival Sound of Stockholm. Det är vi mycket glada för! Nu är det bara tre tonsättare som fattas för att de tio som kommer att framföras i sina grannskap under 2015 ska bli fulltaliga. Snart kommer det fler nålar på kartan!

Medlemsmöte på Studio 53 den 19 november 2014