Bli medlem i Samtida Musik

Du blir medlem genom att fylla i formuläret nedan samt betala in årsavgiften 200krPlusGiro 36 25 6-6 (Glöm inte att skriva in ditt namn i meddelanderutan).

Varför bli medlem i Samtida?

• Ditt bidrag gör skillnad! Vi skulle kunna producera minst en extra konsert varje år genom medlemsavgifterna!

• De flesta av våra konserter har fri entré, men emellanåt blir det några konserter där medlemmar har fri entré eller reducerat pris.

• För dig som är tonsättare eller musiker gör vi regelbundna call-for-works eller call-for-concerts. Ett exempel där vi använder oss av calls är porträttserien "Min Granne Tonsättaren" som presenterar fem olika tonsättarmedlemmar runt om i Stockholm!

• Genom att vara medlem kan du medverka vid årsmöten och ge förslag på vår verksamhet.

• Stödet till den fria kulturen minskar - tillsammans kan vi visa att den har betydelse och uppskattas!

Med anledning av att den nya dataskyddsförordningen, GDPR, vill vi informera om vilka uppgifter vi lagrar om våra medlemmar:

• Namn (så vi vet vem du är!)

• Mailadress (för medlemsinformation och information om konserter - vi skickar endast sådant som berör Samtidas verksamhet, och delar inte adresserna med någon utomstående)

• Ev. uppgift om du är tonsättare/musiker och på vilket instrument i förekommande fall (ibland gör vi riktade utskick, tex call for scores till tonsättare, i andra fall söker vi musiker för olika uppdrag, och vill då gärna använda oss av våra musikermedlemmar i första hand).

• Uppgift om betald medlemsavgift (förutom att vi själva behöver veta detta, händer det också att medlemmar själva har glömt om avgiften är inbetald eller ej)

• Andra uppgifter, som personnummer eller telefonnummer, sparas inte!

• Genom att vara medlem godkänner du att vi lagrar denna information!