Klangfest
KlangBild – konsert med nyskapad musik av barn och unga!
Kan man skriva klassisk musik utan att kunna noter?
Javisst kan man det – med bilder som kallas för grafiska partitur!
Under vägledning av tonsättaren David Tudén och violinisten Frieda Mossop har barn och unga skapat grafiska partitur vid en workshop i Marabouparken Konsthall. De färdiga verken kommer vid konserten tolkas och framföras av en professionell musikensemble bestående av violin, cello, valthorn och slagverk.

Konserten är en del av kammarmusikfestivalen KlangFest, som arrangeras av Bällsta Musikförening och Rodrick Musik i samarbete med Marabouparken konsthall. KlangFest arrangeras med stöd från Region Stockholm, Helge Ax:son Johnsons Stiftelse, Längmanska Kulturfonden samt föreningen Samtida Musik.

Varmt Välkomna!

Frieda Mossop, violin
Johan Ahlin, valthorn
Mattias Rodrick, cello